pondělí 26. prosince 2016

DIY recyklované svíčky


 Zdravím vás s příjemným DIY, které je na dnešní zimní-nezimní období ideální. Toto DIY se řadí k sérii "Šetři svou planetu i peněženku", protože budeme recyklovat vosk ze starých vypálených svíček a použité skleničky či jiné kalíšky. Takže u tohoto návodu zrelaxujete, vyrobíte si krásnou svíčku nebo dáreček pro kamarádku a navíc uděláte něco málo pro naši planetu.

A samozřejmě, pokud hledáte ještě nějakou drobnost pro kamarádky pod stromeček/k svátku/k narozeninám/atd., ručně vyrobená svíčka určitě potěší!

Budete potřebovat:
plechovku/starý hrnec na rozehřívání vosku
zbytky vosku
knot do svíček
skleněné nádobky/kalíšky/květináčky/plechovčičky.....
(kotvičky na knot na dno svíčky)

Vše si předem připravte, ať nic nehoníte. Pracovní plochu si pokryjte novinami či starým papírem. Sítko můžete použít když máte ve vosku hodně nečistot.


Vosk si nalámejte na menší kousky, ty vhoďte do plechovky a z hrnce naplněného vodou vytvoříte vodní lázeň.


Do jednotlivých nádobek si připravte knoty. Já ty své ukotvila do kovových terčíků z vyhořelých čajových svíček (ale není to nutné, jen mi přišlo, že knot měl jistější umístění).




Začněte lít rozpuštěný vosk do jednotlivých nádobek. Určitě ho lijte cca na dvakrát až třikrát. Jinak by se vám střed svíčky propadl... Pozici knotu zajistilo párátko a kousek izolepy.


Pokud pracujete dobře, neměl by se vám vytvořit na povrchu svíčky kráter větší než mám u svíčky já.


Závěrem jsem skleničky dozdobila a krásné domácí svíčiči jsou na světě!


Co svíčkám říkáte?
Zkusíte je doma?

9 komentářů:

  1. Tak tohle je skvělý nápad. Vypadá to moc hezky a z vypálených svíček jsou nové. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý nápad i návod :) vypadá to moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky tak recykluji svíčky ale pak je nikdy nepoužiju :D

    OdpovědětVymazat
  4. Super napad. Ja uz dlhsie rozmyslam o vyrobe aromatickych sviecok z nejakeho prirodneho vosku, no i takato recyklacia je urcite fajn.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ty vypadají moc krásně :) Já jsem na tyhle věci nešika, vosk by mi skončil pravděpodobně nekde na nohou a nedopadlo mi to dobře :D

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je super nápad! Takto zrecyklovat svíčky mě ještě nikdy nenapadlo. Díky za tip. :-) Jinak já mám svíčky obecně hrozně ráda. Třeba čajových svíček mám doma pořád docela velkou zásobu. Přemýšlím, že bych si na ně mohla konečně koupit nějaký svícen. Co jsem se tak dívala, tak například takové ty solné svícny nevypadají vůbec špatně.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za návod. Já už několikrát přemýšlela nad tím, že bych zkusila udělat nějaké ručně dělané svíčky ale nikdy jsem se k tomu bohužel nedostala. Zkušenosti s tím ale mám. Pamatuji si, že něco podobného jako popisujete jsme kdysi dávno dělali ve škole. Tyjo, možná si nějakou svíčku zkusím vyrobit... Teď je na to navíc úplně ideální období. :)

    OdpovědětVymazat