neděle 9. února 2014

DIY Avokádová maska




Nevím jak vy, ale já mám po zkouškovém + příšerném období stresu a hnusného počasí obličej jak teenager. Nejhorší na tom je, že mi na to moje obvyklé léčebné metody (domácí mast z konopí) moc nefungují, tak zkouším pleť hodně čistit micelárkou od Corine de farme a na to nějaké masky. Došla mi má oblíbená, tak chci zkusit něco přírodního.

Mám doma ještě slupovací rýžovou-saké masku od Avonu, která také příjemně voní a krásně čistí ale ted si ji dát nemůžu, protože mám pocit, že při slupování bych si snad strhla i pokožku.

Řekla jsem si tedy, že šáhnu po něčem hodně šetrném a organickém a šáhla jsem po avokádu. Nejen že mi strašně moc chutná (jsem schopná ho sníst na posezení) ale je i strašně super kvůli tomu co obsahuje!

Avokádo AKA hruškovec přelahodný obsahuje spoustu minerálních látek, třeba draslík, měď, hořčík, fosfor a vitaminy C, E, K, H, B3 a  kyselinu pantothenovou. Dále dužina obsahuje kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou = velmi zdravé tuky. Prostě uplná vyživující bomba pro celé tělo.

K výrobě masky jsem ještě k avokádu přimíchala domácí med a mandlové mléko.

Jak jsem postupovala:

1. Připravila jsem si mističku se lžičkou medu, mandlové mléko a avokádo.


2. K 1lžičce medu jsem přidala 1,5lžičky mandlového mléka a promíchala.


3. Ke směsi medu a mandlového mléka jsem přidala čtvrtinu avokáda.


4. Jen pořádně promačkat a zamíchat a maska je hotová!♥

Masku jsem nanesla a nechala ji působit cca 10 minut. Poté jsem ji smývala teplou vodou a z avokáda se uvolnily ty zdravé mastné kyseliny o kterých jsem psala nazačátku, a ty mi pak na pokožce vytvořily jemný film. Někomu by to možná vadilo, tak si pokožku stačí více vydrhnout ale já jsem si pleť promasírovala a ten jemný film, který mi na kůži zůstal, se zachvilku vsáknul. Prostě za mě ideální obměna chemických masek v pytlíčkách :)

Co vy, děláte si někdy avokádovou pleťovou masku? Pokud ano, podělte se o recept :-)  A pokud ne, máte tip na nějakou hloubkové čistící/hydratační masku?


3 komentáře:

  1. Vím, že se masky z avokáda dělají, ale tuhle ještě neznám:) Určitě ji, ale moc ráda vyzkouším, protože jakmile se trošku začnu stresovat ošklivá pleť je na světě:)

    OdpovědětVymazat
  2. Avokádovou masku si nedělám a nikdy dělat nebudu... a to z jednoho jediného důvodu. Taková škoda avokáda! Nejvíc ho miluju a představa že si ho čtvrtku vyplácám na obličej mě děsí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já použila menší čtvrtku a vyzbylo mi na dvoje použití :) Já vím, je to hřích ale v Albertu ho mají jen za 16,- tak proč toho nevyužít ;)

      Vymazat